آیا تعدادی از جنیان به سنگ تبدیل شدند؟

دسته: باید بدانیم , گنجینه پاسخ‌ها
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 19 دی 1397
آیا تعدادی از جنیان به سنگ تبدیل شدند؟

لطفاً اهمیت و قدر هر کدام از انگشتر هایی که استفاده می کنیم را بیان فرمایید. از قبیل: عقیق سرخ (جگری)، فیروزه، عقیق رنگارنگ (عقیق سلیمانی سنگ باباقوری) و دیگر سنگ های موجود با رنگ های متفاوت. و این که آنها بیانگر چه چیزی هستند؟ و چه قدرتی را با خود حمل می کنند؟ و آیا این مطلب صحیح است که تعدادی از جن ها به سنگ هایی شبیه موارد فوق تبدیل شده اند؟

حقیقت جن از نظر قرآن جسمانى است و مشهور و معروف بین علماى اسلامى این است که جنّ جسم لطیف شفّاف است که عنصر غالب آن آتش و هوا است و چون آتش و هوا سریع الانتقال است، بنابراین جنیان می توانند به هر شکلى که بخواهند متشکّل گردند، گاهی به صورت آدم، گاهی موجودات کوچک، گاهی موجودات بزرگ با بدن‏ها و چشم‏ها و موهای عجیب نمودار می شوند، اما این که تعدادی از جنیان به شکل جمادات و سنگ تبدیل شده باشند در متون دینی ما چنین مطلبی یافت نشد.

برای شناخت مشخصات، ویژگی ها، توانایی ها و هدف از خلقت جن مطالعه پاسخ های ۱۰۰ (سایت: ۸۵۷) ، ۱۳۸ (سایت: ۸۸۳) ، ۱۲۹۶ (سایت: ۱۲۷۹) و ۱۰۹۷ (سایت: ۱۱۸۳) موجود در سایت مفید خواهد بود.

حتما بخوانید :   چهل حدیث ازدواج بخش دوم

اما این که جنیان چگونه می توانند به شکل‏های مختلف در آیند؟! باید گفت: جنیان دارای اجسام لطیفی هستند که قدرت دارند به شکل‏های مختلف در آیند و گاهی هم خداوند به حسب مصالح آنها را به صورت‏های گوناگون در می آورد.

جنیان موجودات بسیار لطیف و انعطاف پذیر هستند مانند هوا که قابل انبساط و انقباض است. گاهی به صورت آدم، گاهی موجودات کوچک، گاهی موجودات بزرگ با بدن‏ها و چشم‏ها و موهای عجیب نمودار می شوند؛ یعنی ظاهر شدن برای انسان به صورتی خاص، نه آن که از ماهیت حقیقی خود خارج شوند و تغییر ماهیت دهند، بلکه به این معنا است که در قوه حس و ادراک انسان به صورت‏های مختلفی محسوس می شوند، بدون آن که تغییر ماهیتی صورت گیرد . [۱]

حتما بخوانید :   آیا جنّ می‌تواند چیزهای با ارزش، مانند طلا را با خود ببرد؟

عنصر غالب جنّ آتش است و چون دارای جسم لطیف هستند قدرت دارند تا به اشکال مختلف در آیند، [۲] اما این که تعدادی از جنیان به شکل جمادات و سنگ تبدیل شده باشند، در منابع دینی و روایی مطلبی دال بر چنین اتفاقی یافت نشد.

[۱] دائره المعارف تشیع، ج ۵، ص ۴۵۲.

[۲] امین، سیده نصرت،(بانوی اصفهانی)، مخزن العرفان فی تفسیرالقرآن، ج ۱۴، ص ۱۳۹.

 

منبع : اسلام کوئست

لینک کوتاه جهت انتشار در شبکه های اجتماعی: https://www.yadali.ir/?p=31
توجه : «مطلب شما را با نام خودتان منتشر می کنیم»
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

» پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
» پیام هایی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهد شد.
» قرارگاه مجاهدان مجاز به ویرایش ادبی نظرات شما سروران است.
» دیدگاه های ارسال شده توسط شما، در ابتدا توسط قرارگاه مجاهدان بررسی و سپس منتشر خواهد شد.